Tuesday, March 31, 2009

SET THEATER
ISTANA BUDAYA & ASWARA


Selain itu juga saya buat kerja dalam pembikinan set dan lukisan backdrop untuk persembahan Teater di sekitar Kuala Lumpur seperti di Istana Budaya, Akedami Seni Kebangsaan skrng ASWARA, KLPac dan lain-lain lagi. Disini saya tunjukkan beberapa proses kerja dan hasilnya yang saya telah lakukan.

proses-proses pembikinan set teater


THEATER BANGSAWAN
PETA ASWARA
(2005)

THEATER
PI MAI PI MAI TANG TU
Istana Budaya (2006)

THEATER NAGA TASIK CHINI
Istana Budaya
(2007)

THEATER PATRIOT

Istana Budaya (2008)

Antara kawan-kawan yg turut serta dalam
pembikinan lukisan backdrop

Sebenarnya banyak lagi set teater dan lukisan backdrop yang aku dah buat, tapi ni je yang mampu ku tunjukkan. InsyaAllah kalau ade mase lagi aku akan tunjukkan projek-projek yang lain lagi, macam projek kereta berhias, lukisan mural di kota Djogjakarta Indonesia, dan lain2 lagi...bye!

2 comments:

Unknown said...
This comment has been removed by the author.
Unknown said...

Salam bang..yg bangsawan naga tasik chini dgn teater muzikal pimaitangtu kat istana budaya tu..kita ada jumpa..saya yg buat set utk naga tasik chini dgn pimai tangtu tu...masa tu abg buat background painting dgn brader hamir soib tu kan.. ��